Tuhan bersamamu Salehha

Sebenarnya dah lama aku tidak memblogkan diri, demam pru selain kesihatan yang tidak mengizinkan sehingga beberapa kali dimasukkan ke hospital membantutkan untuk mencoret catitatn diri, 

Namun setelah membuka blog ini  semalam, aku memeriksa komen dan agak terkedu apabila menerima sebuah coretan daripada hamba Allah ini,

Komen individu ini dibuat artas posting yang dimasukkan dua tahun lalu yang bertajuk” ain panas mama”. Ia adalah pengalaman aku sendiri sepanjang berada di wad kanser di HUSM Kubang Kerian.

Buat  insan yang bernama Salehha izinkan aku postkan komentar itu untuk kita mengambil pengajaran bersama:

Kesemua penyakit dari ALLAh dan aku pasrah, namun begitu cabaran mendatang kadang kala menyebabkan kita marah dan bingung, apakah dosa aku begitu besar sehingga aku begini? Aku, pesakit kanser rahim tahap 4. Penyakit ini dikesan semasa aku hamil anak ke 2 aku dan suamiku NAZARUDIN JALAL, seorang pemandu Limo LCCT dan aku suri rumah sepenuh masa, Namun setelah 6 bulan berperang dengan kesakitan dan masaalah, suamiku lari tah kemana. mungkin tak mahu lagi menanhan kemahuan seksual yang aku tak mampu berikan dan mencari jalan mudah ataupun loya dengan bau kanser yang dah mula keluar dari rahim ini..aku pasrah walupun setiap hari aku menanggung sakit seorang, Morfin dah tak mampu membantu..aku masih sakit walupun makan lebih satu dos. Hanya tuhan yang tahu. Aku sentiasa berdoa supaya ALLAH memberikan pembalasan kepada mereka yang berlaku kejam dan memberikan pahala kepada mereka yang membantu aku. Hanya ALLAH yang maha mengetahui kesakitan ini, seluruh darah dan urat saraf ini terasa sakitnya, kini aku sudah tak mampu mencuci letusan bisul kanser di perutku, tanganku amat lemah.Namun mujurlah masih ada mak dan kakak tempat aku menumpang mereka sungguh banyak membantu. Aku tak dapat melupakan jasa kalian.

SALEHHA NORMAN

Buat salehha apa yang aku ingin katanya, bersabarlah dengan ujian ini, setiap manusia diuji dengan pelbagai cara, kesakitan yang dibalas dengan pahala di akhirat kelak. Setiap apa yang berlaku sudah tertulis, sebagaimana hadis ini:

Pahala Orang yang Sakit

“Aku heran dengan orang mukmin yang gelisah menghadapi penderitaan sakitnya. jika ia mengetahui sesuatu (pahala) yang terdapat pada sakitnya, ia pasti akan mengharapkan sakitnya tersebut hingga ia bertemu dengan Allah SWT.”

(HR Ath-Thabrani, dari Ibnu Mas’ud)

Semoga Salehha terus bersama bersama ALLAH.

 

 

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

