Baitul muslimin..

Cuti sekolah, bukan sahaja cuti untuk bebudak sekolah, ia juga musim cuti-cuti untuk pasangan yang bakal berumah tangga, sana sini orang berkawin, atas meja ni pun ada berbelas majlis kawin2 yang perlu dihadiri, entah sempat atau tidak.

 Selangkah ke alam perkahwinan, segalanya baru, menjejak dunia baru yang asing. Selangkah lagi, tibalah ke alam keibubapaan. Kali ini, saat menduga tanggungjawab dan jua saat menghirup manisnya keindahan baitul muslim.

Bagi yang belum termasuk aku sendiri selamat memperhabiskan sisa zaman bujang, haks.. kekadang best menjawab soklan pasal kawin ni, tiap kali poi umah orang kawin, soklan sama juga la orang tanya, bila lagi, bila lagi, bila. Bila larut malammm……….. Yang pasti aku tak rimas pun walaupun ia beribu kali orang tanya..Sebab dah memang fitrahnya kan, aku hanya jawab, insyaalah kalau panjang umur tahun depan kot,.. tak pun 2 tahun lagi, tak pun 10 tahun lagi. Tak pun.. tak pun. Tak pun…….lepas tu grenti orang yang tu takkan tanya dah

Kita merancang, tuhan menentukan, kekadang terkesot hati juga bila makcik kat kedai bertanya “ bakpo bungkusnya, bini beranak keee?, ni bungkus nasi air untuk bini ke, dan yang paling sedap ada la, orang yang perpangkat vip ni nak datang umah, kononnya nak kenal isteri dan anak guee>> aiyooooo… Dengan selambanya gue jawab, isteri saya tak da kat umah.. entah dok mana tak tahu lagi>.

 Lepas tu terasa sangat diri ni dah tuaaa.. hurrmm Apapun, tahniah sekali lagi untuk sahabat2 yang telah melangsungkan perkahwinan mahupun yang telah menimang cahaya mata, Pada yang tidak berkesempatan untuk menghadiri, termasuk yang tidak mampu saya hadiri kerana sebab2 tertentu. saya tetap mengigati anda,

Bagi kakitangan Sinar Harian, Hazelin Liana, dan wartawan Kosmo, Yatimin, tahniah diucapkan, semoga jodoh anda berkekalan hingga ke syurga.Aminnnn .Selamat Pengantin baru!!

 

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: