Warded…

Ini first time dalam hidup dapat merasai duk di ward pesakit… first time jugak dapat rasa makanan hospital, first time tangan ni dicucuk jarum dan first time dapat merasai buah tangan dari kawan-kawan yang sudi melawat.

Alhamdulillah sepanjang 29 tahun hidup aku dikurniakan nikmat sehat berpanjangan. Tidak pernah mendapat rawatan luar biasa apatah lagi ditahan di ward. Malah, sepanjang 5 tahun bekerja, aku hanya pernah mengambil MC sehari sahaja, iaitu pun ketika kemalangan jalan raya setahun lalu yang menghasilkan 5  jahitan di lutut.

Apa berlaku  ini  aku anggapkan sebagai SURAT AMARAN  menandakan badan ini sudah memasuki alam sakit yang sebelum ini agak janggal, atau bahasa mudahnya  umur ini sudah berganjak ke alam tua.

  .

Sakit adalah ujian dan peringatan dari Allah. Dari sakit kita mendapat tahu nikmat sehat. Dari sakit kita lebih dekat dengan Allah. Apa pun aku bersyukur, ujian ini dapat ditempuh dengan baik.

Kepada kawan-kwan yang bertanya khabar(walupun aku tidak menghebahkan berita ini), tq soo muchx100  dan  tidak lupa kepada cik dan puan mici (macam ucapan hari raya plak).. yang sudi beri ubat dan makan minum, senyuman mu membuatku jatuh……………. katil, ekekekek)

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: