Bersilat atau tersilap?

Biar bonar jang, bila masa hang bersilat, dari pagi sampai malam dok opis… ini pertanyaan dari rakan media yang hadir di majlis Penganugerahan Sandang Persatuan Seni Silat Gayung di PCB Resort baru-baru ini.

Pada malam itu, selain aku, Datuk Seri Mustapa Mohamed antara 5 individu yang dianugerahkan sandang di samping bekas Ahli Parlimen Tanah Merah Datuk Ir Shari Mohamed.

Sebenarnya sejak  zaman sekolah menengah sehingga universiti, ini adalah riadah aku sehingga aku menempuh alam pekerjaan.minat aku kepada silat gayung tidak pernah luput.

Walupun bertahun aku belajar ilmu ini, aku tidak pernah memilik sebarang bengkung,  setiap kali nak mengambilnya masa itu la, aku mempunyai jadual, begitu la setiap tahun sehingga aku tidak lagi aktif bersilat.mungkin masa tu bukan rezeki!

7  tahun  tanpa putus asa dengan tahap yang sama walaupun rakan-rakan seperjungan semuanya sudah berada diperingkat yang berbeza

Tetapi tuhan itu memberi rahmat, dia tidak meberi aku benkung tetapi akhir tanpa disangka, aku dianugerah sandang yang tidak semua orang boleh memiliknya. Alhmadulilah.

Semua orang kehairanan kenapa aku diangugerahkan sandang terhormat (Anugerah Bintang Pelangi) pada malam itu dan berada sepentas dengan  barisan VIP? Wallahhualam, hanya tuan sahaja yang tahu!!

ZB: Kadang-kadang tuhan memberi kita benda yang kita sangka.

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

