Berantai-rantai…………….

 

Sejak kebelkangan ini, aku menerima banyak SMS berantai, mula2nya  ayatnye baikkk,.. tetapi yang belakangnya alahaaaii, anda wajib menghantar kepada orang lain…

Kononya kalau tidak dibuat akan mendapat bencana, dan kalau dibuat akan dapat kebaikan..

Dulu kita pernah dengar ada surat berantai, kena edar 20 keping, jika tak edar, korang akan mati masuk neraka,  sekalian alam mulalah fotostat dan edar lalu merasa diri masuk shurga. wah wah wah, meriahnya ibadat…………..

Apa yang aku tahu dan sikit2 belajor(: surat berantai dan SMS  takde kuasa untuk beri manfaat dan mudarat kepada manusia, siapa yang percaya maka mereka telah syirik dengan Allah)

Ada yang sanggup habiskan kredit untuk SMS kepada 10 kawan yang sama  dan ia kan diforward pada 100 orang lagi, dah jadi sesat barat macam sistem MLM plak.

Nampaknya, teknologi jer yang berubah, tetapi ada dari kita tak pernah berubah, Ini adalah kerana sikap malas  bertanya dan belajar dan jika ada yang sudi tegur, terus  emosi dan kutuk balik si penegur dengan cara serang peribadi.

Duit 10 sen, dari  dok forwad SMS tu, lebih baik buat beli gula-gula dan sedekahkan kepada kanak-kanak. , ia lebih manfaat!!!!.

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: