Main tarik tali

Dalam bulan pose ni ada gak orang tanya aku pandai ke main tarik tali?.. aku jawab.. tak payah pun tarik je la. Tapi  mamat ni kataa itu cara salah,  ada teknik diaa…dan sebagai seorang jantan kena pandai main permainan ini..

Dia kata.. main tarik tali sama ngan main ‘ yoyo”. Semasa game dimulakan…. ada tempatnye perlu ditarik DAN dan ada tempatnya perlu dilepaskan ” bak kata orang Kelantan “cut” (perkataaan inggeriss tu beb)..

 Aku menjawab dengan ringkas.. saya tidak reti sangat nak main benda ni, yang saya tahu prinsip saya, bila saya tarik.. saya akan tarik betul-betul sehingga tersungkur ditengah permainan.. dan tidak sesekali akan “cut”..tetapi jika merasakan ia perlu dilepaskan, saya lepaskan semuanya sehingga lawan menang dengan “tertonggeng”

 Apapun, saya sentiasa SEDAR dengan keupyaaan diri, jika tengok body sebelah sana macam Malik Noor, saya awal-awal lagi tarik diri atau setidak-tidaknya akan “potong “t ali tu.

Sama ada teknik itu salah atau betul terpulang laaa!!!!.Setiap orang mempunyai gaya tersendiri..

MZB: Sekali tarik aku tidak akan lepaskan….

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: