Apabila dua hati disatukan…..

Benarla kata orang.. kalau jodoh tidak kemana…. asam di darat ikan di laut akhirnya  bertemu dalam perutt jua….cuti dua hari  baru-baru ini memberi aku keluangan masa untuk bersama-sama rakan yang lain untuk meraikan kawan rapat aku. Mohd Faizal  yang telah menamatkan zaman bujangnya besama anak dara pilihannya Fadila Nuzul…

Tandatangan la.. nanti tak sah plak..

Tandatangan la.. nanti tak sah plak..

 First sekali aku mengucapkan tahniah dan syabas kepada pasangan ini kerana berjaya mengharungi cabaran untuk mengekal hubungan selama 8 tahun sebelum disatukan diatas pelaminan yang indah.

bergambor ngan pengantin.. kot2 berjangkit ke..

bergambor ngan pengantin.. kot2 berjangkit ke..

8 tahun bukan sekejapp beb.. kalau bayi dah boleh masuk sekolah rendah dahhhh. yang baru kawin dah boleh beranak lapan..hehe. bukan aku tak tahu korang  punya dugaan…maklumlah pernah makan nasi sepinggan…ko kentut dalam gelap pun aku tahuu sapeee…

 Sampaikan zaman-zaman sekolah  dulu  si mamat Faizal pernah ajak aku  teman  untuk  g dating bersama ..…kakakkka.. bukan sape pun.. si Nuzul ni pun ‘class mate’ aku jugak.(bukan niat nak kacau daun pun)

Sape  plak lepas ni..

Sape plak lepas ni..

 So, kisah percintaan korang  ni memang  ‘miricle’nanti aku bukukan yee….tp  yang sedikit terkilan  ialah aku tak sempat nak tengok ko melafazkan akad  nikah pasangan secocok ni..aku dah pecut kereta aku dari Terengganu sampaikan bergegar otakk… tapi tak sempat gak nak wat camneer… apapun  tengok ko naik pelamin pun dan kira ok laaa

Sebab aku ni jenis suka tengok orang melafakan akad  berbanding tengok orang bersanding,,,,,bersanding ni tak termasuk rukun nikah pun kan,.. tapii yang lafaz tu sebenarnya yang menguji kekuatan dalaman kitaa..ewah macam aku pulak yang kawinnye…..

 Bukan perr.. aku pernah tengok sedara aku  lafaz akad sampai 6 kali…semuaaa orang yang dok keliling diaaa  termasuk aku sekali dah berpeluh daaahh… sampaikan tok kadi terpaksa tulis kat kertas.. tengook.. bukan senang tu bebbb….

Nak dapatkan aura pengantin....

Nak dapatkan aura pengantin....

 Apapun tahniah kat si Faizal ni yang  hanya menyempurkan dalam satu lafaz sahaja.. cayaa laaa.nanti aku belajar ngan ko la yyee.. So lepas ni semuanya akan berubahhh… dan yang semestinya ada orang  yang uruskan hidup ko nantiiii..cam tak caya plak ko ni dah jadi laki orangg…..

Tapi satu soklan yang merimaskan aku  semasa hadir di kenduri pasangan ialah “Jaii ko bila lagi”?.. aku tak boleh nak bagi jawapan kerana ia lebih susah dari soklan KPLI yang pernah aku jawab……………….             

aku nampak yang dua orang belakang tu je..

aku nampak yang dua orang belakang tu je..

SELAMAT PENGANTIN BARU  BUAT FAIZAL DAN FADILA NUZUL DAN MOGA-MOGA PASANGAN INI DAPAT MELAYARI BAHTERA CINTA ABADI SEHINGGA KE AKHIR HAYAT…AMIN.

Categories: Uncategorized | 3 Comments

Post navigation

3 thoughts on “Apabila dua hati disatukan…..

  1. alaa, jai. nak dapat aura bukan susah, yang susah nak cari pasangan yang boleh terima kita sepenuhnya.
    yang ramai sekarang susah sekarang, susah kemudian xnak bersama harunginya…
    huhhu, tapi Allah dah berfirman, orang yang baik, pasangannya mesti baik jugak, kalau sebaliknya, itu tandanya Dia bagi ujian kecil untuk kita terus bertaqwa kepadaNya…
    Anyway, GOOD LUCK…

  2. zai, aku pun nak mengulangkan soalan yang sama pad mu, mu bila lagi nak neik pelamin, aku tak sabar nk g machang nie tgk pelamin mu,..
    ceh wah, cam aku dh lepas ja kan,..

  3. zailani

    ye sangat la aku pun

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

