lupa japs politik..nikmatilah peribahasa ini

Peribahasa: Seperti anjing jantan dgn anjing betina.
Maknernyer: Dua orang yg pantang bertemu…asek nak beromen aje.

Peribahasa: Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ke taik jugak dia
hinggap.
Maknernyer: Orang kalau dah perokok tu…kalau dia berenti….akhirnya
dia gerenti start balik punyer.

Peribahasa: Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masok ke sukan
Olimpik. Maknernyee : Jangan macam bagus….pasal yg macam bagus tu
selalunya tak bagus

Peribahasa: Biar putih tulang jgn putih muker.
Maknernyee: Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak
jadi Mat Salleh plak……be proud of what you are.

Peribahasa: Seperti mencurah air ke jamban tersumbat.
Maknernyer: Kalau dah beribu kali flush itu bender tak clear
jugak…..pergi panggil plumber lah…..or….kacau sampai hancur and
try flushing again, another way is to kutip satu-satu dan buang tempat
lain.(Eeee….. GELI)

Peribahasa: Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk?
Maknernyer: Ada orang kentotlah tu…

Peribahasa: Seperti kacang luperkan mama.
Maknernyer: Orang yg tak sedar diri….tak kenang jasa baik orang yg
muler-muler memfofularkan dia.

Peribahasa: Ader udang di sebalik udang lain
Maknernyer: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu
sorang….check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke….kat
tengah ke…tengah baring ke.

Peribahasa: Biar mati anak jgn mati pucuk
Maknernyer: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak…..btol tak?

Peribahasa: Sudah jatuh ditimpa piano
Maknernyer: Nasib malang yg tak agak-agak.

Peribahasa: Hidung tak mancung, gigi pulak yang mancung.
Maknernyer: . . . . maknernyer, . . . maknernyer,
jgn nak tersengeh-sengeh kat depan PC… pi buat kerja!

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: